W celu ułatwienia użytkownikom korzystanie z naszego serwisu wykorzystujemy pliki cookies. Poprzez korzystanie z naszej witryny wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na twoim komputerze / urządzeniu. Możesz zmienić ustawienia plików cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Wprowadzenie » Pomoce Montessori » Brązowe Schody Z Bukowego Drewna Montessori


        

Brązowe Schody Z Bukowego Drewna Montessori

 

Pomoce Montessori

Nowość Bestseller

Numer produktu: SMV0001
nasza cena bez VAT : 479,41 zł
nasza cena z VAT (23 %):
589,68 zł

do koszyka:
  szt.  

Pełna specyfikacja

 Brązowe Schody Z Bukowego Drewna

Materiał sensoryczny do postrzegania zmieniającego się wymiaru w dwóch wymiarach (grubość stopnia zmienia się, podczas gdy długość pozostaje). Materiał składa się z dziesięciu brązowych drewnianych pryzmatów (najmniejszy 1x1x20 cm, największy 10x10x20 cm). Te brązowe schody wykonane są z drewna bukowego. 

 

Korzyści z narzędzia

-poprawa motoryki dużej

-koordynacja ruchów (współpraca ręka-oko)

- rozróżnienie między rozmiarem a wagą

-rozszerzenie słownictwa (krawędź, pryzmat, bok,… szukanie tych samych kształtów w terenie)

- nabycie terminów „wąski” X „szeroki” ew. „Gruby” X „cienki”

-porównanie i gradacja „wąska, węższa, najwęższa” / „szeroka, szersza, najszersza”

-przygotowanie do matematyki i geometrii (system dziesiętny)

 

Praca z narzędziem

Poszczególne pryzmaty ułóż w nieuporządkowany sposób na przygotowanym dywanie. Weź najszerszy pryzmat, zważ go, pieść jego powierzchnie i połóż po lewej stronie dywanika (można pracować z dwoma dywanikami). Zbadaj pozostałe pryzmaty i wybierz najbliższy węższy pryzmat i umieść go obok pierwszego. Zrób to samo z innymi podczas tworzenia schodów.

Pracuj powoli iz entuzjazmem. Teraz głaskać dłońmi schody od góry do dołu (harmonia ruchu). Możesz również zweryfikować prawidłową kolejność, dodając najwęższy pryzmat. Węższy pryzmat jest taki sam, jak sąsiedni szerszy pryzmat po zastosowaniu. Następnie zdemontuj schody i zachęć dziecko do wypróbowania konstrukcji. Na tym etapie nie jest potrzebny żaden słowny akompaniament, aby odwrócić uwagę dziecka.

Dopiero przy powtarzaniu poszczególnych przedmiotów i kroków (= rozwój słownictwa), następnie zapoznanie się z właściwościami pryzmatów (wąski x szeroki), a następnie weryfikacja, czy dziecko opanowało ten krok („daj mi najszerszy krok”, „postaw węższy krok obok niego ”,„ Zrób najwęższy krok w prawej ręce ”itp.), a ostatnim krokiem jest pytanie („ który krok jest najwęższy ”,„ co to jest ten krok ”itp.)

 

Wariacje pracy z pomocą

- Dziecko dowolnie układa pryzmaty jeden na drugim i obok siebie i bada ich właściwości. Potrafi sprawdzić, jak zmienia się budynek, gdy przegapi co drugi krok itp.

-Dzieci budują schody na przygotowanych kartach z planami pięter z pryzmatów (1x20cm, 2x20cm,… 10x20cm) - można je łatwo wykonać rysując plany pięter na brązowym papierze, które następnie wycinamy, naklejamy na karty i ew. laminujesz. Karty można uzupełnić numerami od 1 do 10. Później dziecko może bezpośrednio przypisywać pryzmaty do numerów, lub buduj pryzmaty według szeregów liczbowych (np. 10,8,6,4,2 lub 1,3,5,7,9).

-Dziecko buduje schody według wzorów na kartach.

-Dziecko łączy schody z innymi pomocami (różowa wieża, czerwone kraty), znowu arbitralnie lub zgodnie z kartami. Przykłady tej pracy, np.  Tutaj  lub  tutaj 

NDBkOTd