W celu ułatwienia użytkownikom korzystanie z naszego serwisu wykorzystujemy pliki cookies. Poprzez korzystanie z naszej witryny wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na twoim komputerze / urządzeniu. Możesz zmienić ustawienia plików cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Wprowadzenie » Pomoce Montessori » Liczydełko Do Myślenia i Liczenia


        

Liczydełko Do Myślenia i Liczenia

 

Numer produktu: 110109
nasza cena bez VAT: 129,90 zł
nasza cena z VAT (0 %):
129,90 zł
Obserwuj z Watchdog:
Obserwuj z Watchdog

do koszyka:
  szt.  

Warianty tego produktu

Zdjęcie:
Numer produktu / Nazwa produktu:
 
Cena:
Duże  Liczydło Montessori
151-M
Duże Liczydło Montessori
nasza cena 134,90 zł
Małe Liczydło Montessori
150-M
Małe Liczydło Montessori
nasza cena 99,90 zł
Liczydło  Montessori Płaskie
177-M
Liczydło Montessori Płaskie
nasza cena 119,90 zł
Liczydło Dla Przyszłych Matematyków
2138
Liczydło Dla Przyszłych Matematyków
nasza cena 69,90 zł
Duże Drewniane Liczydło - Premium
110143
Duże Drewniane Liczydło - Premium
nasza cena 599,90 zł

    Budowa „Liczydełka Do Myślenia I Liczenia”

„Liczydełko do myślenia i liczenia” to nowa pomoc dydaktyczna. Jest modyfikacją klasycznego liczydła, dzięki czemu znajduje szersze zastosowanie w zajęciach z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Liczydło zbudowane jest ze stu liczmanów (korali i kostek), rozmieszczonych w 10 szeregach – po 10 liczmanów w każdym. W trzech pierwszych szeregach umieszczono dwustronnie zadrukowane kostki z obrazkami, przedstawiającymi następujące kategorie: zabawki (misie, piłki), owoce (jabłka, gruszki), warzywa (ogórki, dynie), zwierzęta (żaby, kurczęta) oraz symbole (liczby w zakresie od 1 do 20, a na dodatkowych kostkach: 0 i znaki matematyczne ( +, -, = , <). Trzy pierwsze szeregi (kostki) są ruchome. Zostały tak skonstruowane, by dziecko miało możliwość wyjęcia z prowadnic pojedynczych elementów. Opisana konstrukcja trzech pierwszych szeregów (ruchomość i możliwość wyjęcia liczmanów oraz operowania znakami matematycznymi) daje dziecku większą możliwość wykonywania czynności matematycznych. Pozostałe szeregi, od 4 do 10 (kulki), umocowane są na stałe, tak jak w klasycznym liczydle.

 

Cele i zastosowanie nowej pomocy dydaktycznej

„Liczydełko do myślenia i liczenia” jest przydatne do prowadzenia zajęć z dziećmi o prawidłowym rozwoju oraz z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Proponowane zadania z udziałem liczydełka są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym, szczególnie w roku poprzedzającym pójście do szkoły. Liczydełko będzie bardzo przydatną pomocą na lekcjach w pierwszej klasie. W przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem intelektualnym przyda się jako środek do wspomagania rozwoju i dydaktyki przez długi okres czasu. Tu warto podkreślić, że mało jest pomocy do zajęć rozwijających myślenie tych dzieci. Głównym założeniem proponowanej pomocy dydaktycznej – nowego rodzaju liczydła - jest wspomaganie rozwoju myślenia i nabywanie umiejętności liczenia, a więc towarzyszenie dziecku w przejściu od konkretnego do abstrakcyjnego myślenia, nabywanie i doskonalenie sprawności w wykonywaniu działań rachunkowych, rozwijania myślenia matematycznego. Kolorowe liczmany zachęcają dziecko do samodzielnego wykonywania operacji matematycznych, na początku w zakresie do 5., dalej do 10 , a następnie w systemie dziesiątkowym, sukcesywnie rozszerzając zakres liczbowy do 100.

Ćwiczenia prowadzone w formie zabawy, dzięki manipulacji na konkretach i wielozmysłowemu uczeniu się, ułatwiają dokonywanie operacji, podczas których dziecko odkrywa wielorakie cechy przedmiotów i uczy się na ich podstawie tworzenia kategorii jakościowych i ilościowych. Dzięki temu wzbudzają one zainteresowanie, pozytywne emocje dzieci, a co zatem idzie, motywują do udziału w tego rodzaju zajęciach.

Zadania zawarte w pierwszej części opisu zajęć z wykorzystaniem liczydełka, są zaplanowane jako wspomagające rozwój myślenia w działaniu, zarówno myślenia niewerbalnego (bezsłownego) jak i werbalnego (pojęciowo-słownego). Przyczyniają się do kształcenia percepcji, pamięci, odbioru i odtwarzania sekwencji, integracji percepcyjno-motorycznej. Możliwość wyjmowania kostek, manipulowania nimi oraz umieszczania ich w prowadnicy stwarza okazje do usprawniania precyzyjnych ruchów rąk i współpracy oko-ręka, a więc rozwijania koordynacji wzrokoworuchowej.

Tego rodzaju zadania, głównie wspomagające rozwój intelektualny, są wskazane podczas zabaw i zajęć z każdym dzieckiem. Jednak szczególnie są pomocne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: dziećmi z inteligencją niższą niż przeciętna, z niepełnosprawnością intelektualną, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się arytmetyki (dyskalkulią).

 

Wartości dydaktyczne

• Rozwijanie myślenia niewerbalnego i werbalnego

• Ćwiczenie percepcji i odtwarzania sekwencji oraz integracji percepcyjno-motorycznej

• Rozwijanie myślenia matematycznego

Wymiary: 29 x 24 cm.

OGExN
Obserwuj z Watchdog
Watch DOG


Powiadom mnie mailowo o zmianie:


       kiedy cena będzie niższa niż


Wpisz swój adres e-mail: